فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...
7 / 3 / 1393برچسب:, :: 16:34 ::  نويسنده : همایون ذهین



1 / 1 / 1393برچسب:, :: 20:41 ::  نويسنده : همایون ذهین





شناسنامه

معرفی مجلۀ فرهنگی اجتماعی همگان

مجلۀ همگان در سال 1386 خورشيدي در ولایت فراه تأسيس شد. انجمن علمی، فرهنگی همگان، به منزلۀ یک بنیاد فرهنگی- اجتماعی و يكي از بخش هاي جامعۀ مدنی با راه اندازي و انتشار مجلۀ همگان، فعالیت های درخور توجهی را انجام می دهد.



ادامه مطلب ...


مجلۀ محبوب «همگان»؛

ستارۀ درخشنده در نخستین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات حوزه غرب افغانستان

گزارش: محمد «نوید»

 »صد سال با مطبوعات در هرات« عنوان اولین جشنواره و نمایشگاهی تحقیقی، پژوهشی مطبوعات حوزه ی غرب افغانستان بود که بتاریخ 29 اسد 1392در شهر هرات باستان برگزار گردید.



ادامه مطلب ...


تعدادی از خبرنگاران ولایت فراه تقدیر شدند
محمدابراهیم محمدی خبرنگار تلویزیون ملی، خوشحال ځلاند- تلویزیون آریانا، عبدالرحمن زعیم- "اصلاح میډیا گروپ" و محمدهمایون ذهین- آژانس خبری پژواک، بخاطر انعکاس فعالیت های دینی، از سوی مسوولین مدرسه عالی دینی جامعه الهدا در ولایت فراه، با اهداء یک یک نسخۀ قرآنکریم، تقدیر شدند.



19 / 11 / 1391برچسب:, :: 15:21 ::  نويسنده : همایون ذهین



17 / 3 / 1391برچسب:, :: 9:45 ::  نويسنده : همایون ذهین

خدا حافظ مکتب.....!

دیگر مکتب نخواهم رفت و به درس معلم گوش نخواهم کرد.....!؟

مکتب، مدیر مکتب، سرمعلم مکتب، تعمیر مکتب، درس های مکتب معلم، صنف و  صنفی ها همه و همه خدا نگهدار!؟

ای اهالی مکتب! آنچه آموختم، آنچه شدم، آنچه هستم، آنچه دیدم- شنیدم،  رفتم- آمدم، خوشی ها، غم ها؟، آنچه باعث اذیت و ناراحت شدن تان شدم، اگر خوب بودم اگر بد و... هر چه بود و گذشت از خاطراتیست که طی 12 سال که امروز و حالا نقطه پایان یافت، با خود و در کتاب خاطراتم دارم، بسیار جالب است!! هیچگاه فراموش تان نخواهم کرد، شما چطور؟

دیگر مکتب نخواهم رفت، معلم خدا حافط دیگر هرگز به درس ات گوش نمیکنم، حالا دیگر نمیتوانی تنبیه ام کنی ( در دوران مکتب هیچ وقت تنبیه نشده ام)  و... ای کاش اینقدر زود مکتب تمام نمیشد؛ تا در صفا و صمیمیت مکتب و اهالی مکتب چند صبای بیشتری  از زندگی را با هم میگذراندیم....

 

امروز لحظاتی (15جوزا آخرین روز سال تعلیمی مکاتب گرمسیر) پیش آخرین امتحان آخرین روز مکتب را سپری کردیم.

   "همایون ذهین"



22 / 11 / 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : همایون ذهین

در روز ایجاد "کاوران صلح" جوانان و نوجوانان ولایت فراه



 



 



24 / 6 / 1390برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : همایون ذهین

ژورنالیزم (خبرنگاری) عِشق من است      ژورنالیزم (خبرنگاری) عِشق من است

معرفی نامۀ مختصر من:

محمدهمایون ذهین هستم فرزند شمس الدین، هر چند از تاریخ تولدم مثل هزاران و یاهم میلیونها افغان دیگر حکایت دقیق نیست اما به اساس روایت های از مادرجان، عمه جان، خاله جان و گروهی از هم فامیلی های پدری و مادری ام، در اولین و آخرین جلسۀ سرنوشت ساز بخاطر موضوع جنگجال برانگیر تعین تاریخ تولدم که مدت چندی پیش در خانه خاله غنچه گل به ریاست عمه نفس گل برگزار گردیده بود، در نتیجه به این فیصله رسیدند که اینجانب در اواخر فصل گرم تابستان (همگام با رسیدن و جوش درختان انار) سال 1372 در قریه ای بنام بَرنگَک پایان ولسوالی پُشت رود مربوط به دیاری که گرمی طاقت فرسای آن بیانگر صمیمت، دوستی و معرفت اهالی و مردم شریف آن است، یعنی ولایت زیبا و باستانی  فراه به تقدیر خداوند بزرگ چشم به جهان گُشودم.



ادامه مطلب ...


15 / 6 / 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : همایون ذهین

به وبلاگ فراه سبز خوش آمدید!

       از آنجائیکه کاربَران خدمات انترنتی هر روز رو به افزایش است و خدمات انترنتی سهولت خاصی را در قسمت ارتباطات و دسترسی به اطلاعات ایجاد کرده است، بناً تصمیم گرفتم تا این وبلاگ را برای معرفی ولایت زیبا و باستانی فراه تحت نام "فراه سبز" که منظور از آن آبادانی فراه است را ایجاد کنم.



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب